زینبزینب، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره

♥♥شاه پریون♥♥

آشپزیهای من

1394/7/15 0:39
نویسنده : سمیه
511 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بالاخره وقت کردم که بیام وآشپزیها رو بذارم و دستوراشون رو هم بنویسم البته بعضی از اونا رو که من از سایت های مختلف برداشتم وبهتر از من میتونن بهتون کمک کنن رو براتون لینک میذارم.

خب من نمیخوام دسته بندی کنم چون سایتهای مختلفی هسنتند که مختص اشپزی هستن وبنظرم کارای من اصلا به حساب نمیاد ولی بخاطر بعضی از دوستان که لطف داشتن آموزش خواستن میذارم.

 

خب اول از همه از کیک هلیم بادمجون شروع میکنم که خودم از طرفدارای اصلیش هستم.

مواد لازم :
نون تست به اندازه لازم
بادمجون سرخ شده ۴ الی ۵ عدد
کشک ۱شیشه کوچیک(به اندازه لازم)
پیاز سرخ شده ۲ ق غ
سیر ۱عدد بزرگ (سرخ شده)
نعنا داغ برای تزئین
ماست ۳ ق غ سرپر
گردوی خرد شده به مقدار لازم
طرز تهیه:بادمجونای سرخ شده رو خوب له میکنیم بعد سیرداغ و پیاز داغ و ۳ق غ گردوی خردشده رو باهم مخلوط کرده و به اندازه ی دلخواه کشک میریزیم وهم میزنیم
سپس نونهای تست رو به اندازه دلخواه برش میزنیم و۱ردیف کف ظرف موردنظرمون میچینیم
۱مقدار از کشک بادمجونمون روی نونهامیریزیم وخوب صاف میکنیم تا به نونها بچسبه
۱ردیف دیگه نون تست روی کشک بادمجون چیده و این کارو تا هرچقد که مواد داریم ویا که برامون کافیه انجام میدیم بعدم دورشو با کشک تزیین میکنیمو روشو هم هرجور دوست داشتیم

حالا اینم ریزه کاریایی که خودم بکاربردم!
من غلظت کشک وبادمجونمو تاجاییکه شد گذاشتم آبش خشک بشه،آخه بعضیامیگن کیکشون شل شده ووارفته! ،بعدیکم ازحرارت که افتاد روی نون زدم،سعی کردم تعادل هم بین نون وکشک وبادمجونم برقرارباشه،یعنی مایعش خیلی زیاد نباشه!
برای اینکه گردبشه هم
چهارتانون تست گذاشتم کنارهم،یه کاسه آبگوشت خوری گذاشتم روشو فشاردادم،بعدقسمتهای اضافش جداشد!
یه نکته هم اینکه فقط دوطرفی که نون تستهامیخوان کنارهم قراربگیرن کناره هاشوبگیرین،قسمت بیرونی روبذارید باهمون فشارکاسه جدابشه،اینطوری نونتون کم نمیاد!!! 
واینکه اول سه تاردیف، همینطورگردکردموگذاشتم کناربعدشروع به چیدن وریختن مایعش کردن!!
امیدوارم نکته ای نمونده باشه☺واینم عکسش بار اول ودوم که درست کردم وبا احترام فروان از سایت بسیار عالی مامی سایت .

 

۲_کباب تابه ای دو رنگ ،کباب تابه ای مرغ وگوشت
اول ازهمه که این دیگه روش خودم هست وخیلی دوسش دارم مواد لازم :
گوشت مرغ چرخ شده ،پیاز متوسط،سیر به دلخواه،ادویه شامل زعفران دم کرده ،نمک،فلفل،اویشن
گوشت گوساله چرخ شده ،پیاز بزرگ،سیر ،پودر سوخاری یا نان باگت پودر شده یا آرد نخودچی،ادویه هم مثل بالا به اضافه دارچین.
خب ابتدا گوشت رو داخل ظرفی ورز میدهیم سپس پیاز رنده شده اب گرفته وادویه واردنخود یا....سیر را ضافه و ورز میدهیم طوری که گوشت به دست نچسبد ان وقت چند دفعه محکم به ته ظرف میکوبیم تا خوب چسبندگی داشته باشه وبعد یه استراحت نیم ساعته داخل یخچال که البته من بیشتر از یه ربع نمیذارم خخخخخ وسپس داخل تابه رژیمی کمی روغن خیلی کم وسپس گوشت به اندازه یه مستطیل به ضخامت یک تا دو سانت باز میکنیم وباشعله خیلی کم میذاریم بپزه میتونیم قبل از اینکه روی شعله بذاریم با چاقو یا هر وسیله دیگه برشهای سطی بزنیم و بعد از پخت یک طرف جدا کنیم وبرگردانیم.
برای حالت دو رنگ باید اول کمی از مواد گوشت مرغ را به حالت استوانه دراورده وسپس در تابه قرار دهیم وبعد یه استوانه از گوشت قرمز البته باید خوب فشرده بشه که از هم جدا نشه.
کباب مرغ
کباب کوشت قرمز
کباب دورنگ
 

 

جوجه چینی.
مواد لازم فیله مرغ ، ادویه،ماءالشعیر بدون طعم یک لیوان،ارد سفید نیم لیوان،سفیده تخم مرغ یک عدد،جوش شیرین وبیکینگ پودر به مقدار خیلی کم
ابتدا تمام فیله ها را با ادویه مزه دار میکنیم وداخل اب پیاز وابلیمو قرار بدین خوشمزه تره سپس همه ی مواد بالا را به جز سفیده مخلوط میکنیم و وقتی به غلظت ماست رسید سفیده رو با همزن میزنیم تا کاملا کف کند وسفت شود وبه مواد اضافه میکنیم وده دقیقه مواد را کنار میگذاریم بعد از این مدت فیله ها رو داخل مواد خوابانیده ودر حمام روغن سرخ میکنیم میتونید پیاز وقارچ رو هم به همین روش درست کرد.

 

۳_کیک تولد دخترم که لینکش رو گذاشتم داخل پست تولد ولی دوباره هم میذارم چون خیلی عالی وبا تصویر مرحله به مرحله توضیح داده شده.
http://nasrinr.mihanblog.com/post/81

 

۴_کیک حلوا .
دستور این کیک خوشمزه والبته خیلی مجلسی رو از مامی سایت برداشتم والان لینکش رو براتون میذارم.http://mamisite.com/forum/t1690.html
 تصاوير پيوست 
پسندها (3)

نظرات (2)

مامان زهرا
15 مهر 94 18:45
خانووم گل مرسی
سمیه
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
سحر
16 مهر 94 17:07
سمیه جون حسابی خووووووشحالمون کردی،خیلی منتظر بودم
سمیه
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم